Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Ulubiona książka z dzieciństwa – konkurs 24 września, 2009

Filed under: Off topic — Lilithin @ 14:47

Allegro oraz wydawnictwo Dwie Siostry podjęło się zorganizowania konkursu na ulubioną książkę z dziecństwa. Swoje propozycje można zgłaszać tutaj. Do wygrania jest seria Mistrzowie Ilustracji, ale myślę, że taki powrót w krainę dzieciństwa będzie miłym akcentem na początek jesieni.

150x150dwiesiostry konkurs

Dla mnie absolutnym numerem jeden są „Sceny z życia smoków” Beaty Krupskiej. Mam jeszcze w domu pieczołowicie schowany egzemplarz, który dostałam od starszej koleżanki. Na okładce widnieją jeszcze pierwsze próby pisania, nie wiem czy to moje, czy siostry, czy owej koleżanki. Bardzo podobaja mi się do dziś ilustracje – smoki wyglądają przesympatycznie, a kolor obrazków mimo upływu lat pozostaje tak samo intensywny.

Kolejna książka  z dzieciństwa, która darzę ogromnym sentymentem to „Bromba i inni” Macieja Wojtyszko. Nie wiem, tylko, czy czytają ją dzieci poniżej 10 roku życia. Pciuch, Gżdacz, Fikander – już na sam dźwięk tych nazw śmieję się od ucha do ucha.

Może czas odświeżyć sobie te lektury? „Brombę” nawet pożyczyłam kilka miesięcy temu od koleżanki (ach, ja to bym już dawno wołała o swoją książkę, gdyby ktoś moją tak przetrzymywał ;).

 

2 Responses to “Ulubiona książka z dzieciństwa – konkurs”

  1. chihiro Says:

    Podoba mi ta akcja 🙂 Ale o ile o „Brombie i innych” slyszalam (choc nawet na oczy ksiazki nie widzialam), o tyle tytul „Sceny z zycia smokow” nawet nie obil mi sie o uszy.

  2. Lilithin Says:

    Chihiro, „Bromba i inni” jest świetna! Polecam gorąco. „Scen z życia smoków” za bardzo nie pamiętam w warstwie fabularnej, ale ciepło bardzo je wspominam 🙂


Dodaj komentarz