Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Kolorowe czytanie – wyzwanie czytelnicze Lipiec 3, 2009

Filed under: Wyzwania — Lilithin @ 22:41

koloroweczytanie2

Ruszyło kolejne wyzwanie czytelnicze – tym razem czytamy książki z kolorami w tytule. Mam nadzieję, że tym razem mi się uda przeczytać wymagane 3 książki, poprzednie dwa wyzwania niestety musiałam porzucić w trakcie.

Lista lektur podstawowych (która oczywiście może jeszcze ulec pewnym modyfikacjom):

„Biały tygrys” – Aravind Adiga. Upolowałam już dawno temu na allegro i nie wątpię, że spotkanie z zeszłorocznym Bookerem będzie fascynujące.

„Nazywam się czerwień” – Orhan Pamuk. Nazwisko, któego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Tytuł „Nazywam się czerwień” już się pojawiał we wcześniejszych wyzwaniach i za każdym razem mnie nęcił. Teraz już nie mam żadnych powodów, aby się wymigać.

„Czarna Wenus” – Angela Carter. Mam nadzieję, że uda mi się dorwać w oryginale, bo w polskim wydaniu brakuje dwóch opowiadań, a poza tym Angela Carter zdecydowanie lepiej brzmi po angielsku.

Nie ukrywam, że mam chrapkę na kilka innych książek. „Białe zęby”, „Czarny ogród”, „Kobieta w bieli”, „Czarna dziewczyna, biała dziewczyna” to tylko kilka tytułów (czarno-biało się zrobiło jakoś). Najpierw jednak przeczytam wymagane 3 książki, a potem się będę ewentualnie zastanawiać nad dodatkowymi.

 

7 Responses to “Kolorowe czytanie – wyzwanie czytelnicze”

  1. net.a.a Says:

    Gratuluję dyplomu Lil :)) Teraz możesz już spokojnie odpoczywać… ale abyś nie odzwyczaiła się całkiem od odpowiadania na pytania mam dla Ciebie trzy nowe 😉 Po szczegóły zapraszam do siebie 🙂
    Życzę powodzenia w wyzwaniu, czerwony, biały i biało-czarny tytuł nam się pokrywają, chociaż u mnie wszystkie znalazły się na liście dodatkowej 🙂
    Pozdrowienia 🙂

  2. Joanna Says:

    Choc biorę udział w „Literatura na peryferiach”, to też wybrałam sobie „Nazywam się Czerwień”.
    Gratulacje dyplomu licencjata i upragnionych wakacji! Można powiedzieć – jesteś wolna 😉
    Za to ja czekam teraz na wyniki rekrutacji… I umilam sobie czas czytaniem 🙂

  3. L. Says:

    Dziękuję, dziewczyny 🙂

  4. moni Says:

    Lilithin choć nie biorę udziału w Wyzwaniach czytelniczych – może i szkoda (dla mnie) poszłam dziś do biblioteki poskakać po półeczkach w poszukiwaniu „kolorowych” tytułów 🙂 … czytam sobie 🙂

  5. nutta Says:

    Też dołączam się do gratulacji i życzenia pomyślnego ciągu dalszego 🙂

  6. paulina654 Says:

    Gratuluję serdecznie! Ja sama jeszcze mam końcowe poprawki pracy mgr i mam nadzieję jednak zdążyć obronić się w lipcu;)

  7. L. Says:

    Moni, dlaczego nie bierzesz udziału? Do niczego to nie zobowiązuje, a zawsze jakaś miła odmiana w czytelniczych planach 🙂

    Nutto, dziękuję 🙂 Zwłaszcza za ten ciąg dalszy, bo właśnie usiłuję napisać konspekt pracy mgr 😉

    Paulino, będę trzymać kciuki, żeby wszystko się udało 🙂


Skomentuj

