Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Odznaczenia i łańcuszki Luty 9, 2010

Filed under: Off topic — Lilithin @ 12:06

Moni oraz Miss Jacobs i Ania wspaniałomyślnie przyznały mi odznaczenie Kreativ Blogger. Dzięki, dziewczyny! Bardzo to miłe. Ja jednak nie będę wyznaczać kolejnych osób. Logo Kreativ Blogger krąży już od dawna, jakiś czas temu nawet, jeszcze na starym blogu, sama nominowałam kilka osób. Wszystkie blogi, które odwiedzam i cenię widoczne są w linkach.

Z kolei Szamanka zaprosiła zadała mi kilka pytań o zwyczaje czytelnicze. Odpowiedzi poniżej:

1. Czy jest powieść, do której wracasz?

Nie, nie ma. Czasami chętnie bym wróciła do jakiejś książki, ale zaległe stosy i ciągle poszerzająca się lista skutecznie to uniemożliwia.

2. Czy pamiętasz książkę, od której zaczęła się Twoja miłość do literatury, ewentualnie do określonego gatunku literackiego?

Trudno powiedzieć. Pamiętam, że książki zawsze były obecne w moim życiu i raz nawet, jako dziecko, zazdrościłam siostrze książkowego prezentu. Ja wtedy dostałam „Przygody Koziołka Matołka”, ale mało mi było 😉 Pamiętam jednak, jak odkryłam Jeżycjadę i przeczytałam „Szóstą klepkę” od deski do deski za jednym zamachem, co, biorąc pod uwagę mój ówczesny wiek, uważam za nie lada wyczyn 😉

3. Jeśli nie możesz dostać książki, na której Ci zależy, szukasz do skutku czy rezygnujesz?

Raczej rzadko zdarza mi się taka sytuacja, żeby interesująca mnie książka była niedostępna. Zawsze są antykwariaty i allegro, na którym przez kilka miesięcy polowałam na „Na plebanii w Haworth” i w końcu mi się udało. Jednak o sprowadzanie książki z abebooks ze Stanów już bym się nie pokusiła.

4. Jakiego typu książek jest wg Ciebie za mało na rynku?

Hmm, nie zastanawiałam się nad tym, a to chyba znaczy, że nie odczuwam jakiegoś braku. Mogę jedynie ubolewać nad problemami z dostępnością i cenami książek anglojęzycznych.

5.Co decyduje o wyborze powieści- opinia przyjaciół, reklama, blogi?A może jeszcze coś innego?

Reklama na pewno nie, bo rzadko widuję w ogóle reklamy książek. Blogi na pewno przyczyniają się do moich wyborów i dzięki nim przeczytałam wiele wspaniałych książek, choć i tak przy wyborze nadal kieruję się tematyką lub autorem. Jeśli przeczytałabym na 10 blogach zachwyty nad czymś, co mnie kompletnie nie interesuje, np. powieść o wielkiej miłości, to i tak nie kupiłabym tej książki.

 

2 Responses to “Odznaczenia i łańcuszki”

  1. Ania Says:

    Ode mnie też nominacja do Kreativ Blogger. 😛

  2. Lilithin Says:

    Aniu, dziękuję bardzo 🙂 Już aktualizuję notkę 😉


Skomentuj

