Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

„Obcy” – Mort Castle + losowanie Maj 1, 2010

Filed under: Przeczytane — Lilithin @ 13:35

Rzadko zdarza mi się czytywać horrory. Owszem, znam kilka książek Stephena Kinga i Mastertona, ale zapoznałam się z nimi dobrych kilka lat temu i żadną specjalistką w tej dziedzinie nie jestem. Słysząc jednak horror, czy to w formie lektury, czy filmu, mam pewne oczekiwania. A właściwie jedno oczekiwanie – że będę się bać.

Podczas lektury „Obcych” wprawdzie się nie bałam, ale nie znaczy to, że nie odczuwałam atmosfery pewnej grozy. Michael i Beth wydają się być idealnym, kochającym się małżeństwem. Mają dwie córeczki, mieszkają w domu na przedmieściach. Dla nich amerykański sen się ziścił. Michael nie jest jednak tym wspaniałym mężem, na jakiego się kreuje. Tak naprawdę jest żądnym krwi Obcym czekającym tylko na nadejście Czasu Obcych, kiedy to będzie mógł przestać udawać i zabijać bez żadnych ograniczeń. Beth powoli zaczyna sobie układać elementy układanki w całość i  zaczyna rozumieć, że Michael nie jest tym, za kogo się podaje. Mort Castle zręcznie buduje napięcie towarzyszące stopniowo rodzącej się świadomości, a czytelnik z niecierpliwością przewraca kolejne kartki czekając na finałową rozgrywkę.

Nie twierdzę, że jest to książka mojego życia, która otworzyła mi oczy na pewne sprawy. Stanowi jednak całkiem niezłą rozrywkę i idealnie umilała mi podróż pociągiem. Wylosowałam ją na blogu Zacisze wyśnione i teraz sama proponuję majówkowe losowanie. Jeśli ktoś ma ochotę, proszę wpisywać się w komentarzach do 4.05 do godz. 10.00. Losowanie prawdopodobnie w tym samym dniu.

 

18 Responses to “„Obcy” – Mort Castle + losowanie”

  1. KrzysztofUW Says:

    Właśnie tak to jest z Mortem, że jego twórczość jest daleka od takiej klasycznej koncepcji horroru.
    Nie wiem, może tylko ja dostrzegam piekielnie „zabawną grę słowną” jaką MC uprawia z czytelnikiem… Zobaczymy ile będzie chętnych!?😉 Pozdrawiam.

  2. Edith Says:

    Ja z wielką chęcią przygarnę książkę🙂 lubię ten gatunek.

  3. Nyx Says:

    Dawno już w rękach nie miałam horroru, to w sumie mogę się skusić na losowanie😉

  4. Tucha Says:

    Ja też chcę, ja też😀🙂

  5. Anonim Says:

    Ja też poproszę i zobowiązuję się podać dalej :-)))

  6. Maleństwo Says:

    Ten anonim powyżej to ja. Przepraszam za brak podpisu.

  7. wertujac-kartki.blogspot.com Says:

    To ja też sie zgłaszam🙂

  8. ktrya Says:

    To ja też ;]

  9. matylda_ab Says:

    A wpiszę się. Co mi tam! ;))

  10. clevera Says:

    Ja również zgłaszam się do losowania. Lubię ten hazard.:))

  11. wera Says:

    Ja też się wpiszę i z niecierpliwością oczekuję losowania.;)

  12. ada Says:

    witam i się zgłaszam🙂
    w razie czego podam dalej.
    zaintrygowała mnie zwłaszcza opinia z pierwszego komentarza pod postem…
    pozdrawiam wszystkich majowo. (albo deszczowo😉 )

  13. sara deever Says:

    Lubię horrory więc spróbuję.

    Pozdrawiam🙂

  14. Skarletka Says:

    A ja właśnie nie lubię horrorów, dlatego chętnie bym tę książkę przygarnęła – jak już się coś ma na półce, łatwiej po to sięgnąć🙂

  15. magicznam Says:

    Również się zgłaszam😉

  16. cedro Says:

    A ja ze swojej strony napiszę tylko, że powieść całkiem fajna i warta przeczytania.🙂

  17. Tucha Says:

    A to ja też🙂

  18. Bazyl Says:

    Książkowy horror? Zawsze😀


Skomentuj

