Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

„Dziewczyny z Hex Hall” – Rachel Hawkins Wrzesień 4, 2010

Filed under: Przeczytane — Lilithin @ 09:55
Tags:

Przyznam szczerze, że gdy zobaczyłam okładkę tej książki, załamałam ręce i spodziewałam się najgorszego. Przypomniałam sobie jednak jakże odpowiednie w tej sytuacji angielskie powiedzenie don’t judge a book by its cover, czyli dokładnie nie osądzaj książki po okładce, i zasiadłam do lektury.

Jak zasiadłam, tak przepadłam. Nie było tak źle, jak się spodziewałam. Opowieść skupia się na Sophie Mercer, która po kilkunastu przeprowadzkach i zmianach szkół trafia do Hekate Hall, zwanego przez uczennice Hex Hall, czyli szkoły dla czarodziejek, elfów, zmiennokształtnych oraz jednego wampira, a właściwie wampirzycy, która jest jednocześnie współlokatorką Sophie. Dziewczyna musi się przystosować do nowych warunków, a nie jest to łatwe, jako że wychowywała się w rodzinie niemagicznej. Nie ułatwia tego niezwykle przystojny Archer ani morderstwa kilku uczennic.

Nie jest to literatura wysokich lotów, nie sądzę też, aby nauczyła czegokolwiek młodych czytelników, ale czyta się błyskawicznie. Zadurzenie w Archerze i opisy jego pięknej sylwetki działały mi wprawdzie nieco na nerwy, ale miłość nie jest głównym wątkiem powieści. I bardzo dobrze. Tło wydarzeń jest z pewnością bogatsze niż w „Zmierzchu”, co również przemawia na korzyść książki. Podobał mi się też nieco zadurzony w sobie Lord Byron jako wampir wykładający literaturę, choć można było nieco rozwinąć jego wątek. Tylko która nastolatka miałaby wtedy ochotę na tę powieść? Ogólnie – przyjemne, choć nie wolne od wad czytadło. Nie byłby to mój pierwszy (ani nawet drugi) wybór wśród książek dla nastolatek, ale też nie rwałabym włosów z głowy, gdyby bliska mi nastolatka sama wybrała „Dziewczyny z Hex Hall”.

Książkę sprezentowało mi Wydawnictwo Otwarte, a więcej na jej temat można znaleźć tutaj. Jeśli ktoś ma ochotę zdobyć egzemplarz książki dla siebie (zostanie on wysłany przez wydawnictwo), zapraszam do udziału w konkursie. Warunkiem wzięcia udziału w losowaniu jest wymienienie przynajmniej dwóch znanych czarodziejek z literatury. Czas do środy, 8.09, do godz. 10. Losowanie odbędzie się tego samego dnia.

 

18 Responses to “„Dziewczyny z Hex Hall” – Rachel Hawkins”

  1. maleństwo Says:

    Jeżeli weźmiemy pod uwagę całą sagę o Harrym Potterze, to zadanie jest bajecznie proste. Dlatego jedna czarodziejka wymieniona przeze mnie to Hermiona właśnie z książki „Harry Potter” a druga… może Mama Czarodziejka z książki Joanny Papuzińskiej o tym samym tytule…
    Pozdrawiam i czekam z niecierpliwością na losowanie, bo mam wyjątkową chrapkę na tę pozycję!

  2. Esencja Says:

    Rany boskie, dwie czarodziejki? Większość pewnie pójdzie w Pottera (ach, jak ja nie cierpię!…), więc żeby nie być przeciętniakiem, trzeba by wybrać kogoś innego. Mam w głowie pustkę. Jedyne, na co wpadłam, to Witch;) – a przecież niemożliwe, żebym nigdzie nie natrafiła na czarodziejki, nie?

    Albo może sobie odpuścić; czego by nie mówić, okładka jest wystarczająco straszna, a nastolatkowych książek się już naczytałam. Nie wiem. Może się zdam na swoje lenistwo;).

  3. Nyx Says:

    Moje typy to:
    Naina z „Wyższej Magii” oraz Swietłana z „Nocnego Patrolu”😉

  4. grendella Says:

    Yennefer z Vengerbergu z cyklu Wiedźminskiego i Sonea z Trylogii Czarnego Maga🙂
    Pozdrawiam

  5. Bazyl Says:

    A zagram dla córki sąsiadki😀 Yennefer bo pamiętam do dziś i Hermiona bo w miarę świeżo🙂

  6. Lenalee Says:

    Jaenelle z Trylogii Czarnych Kamieni oraz może… Bellatrix Lestrange z Harry’ego Pottera.🙂

  7. Edith Says:

    Na pewno Hermiona i jak tak pomyślę to kojarzy mi się tylko Mama Czarodziejka z książki Joanny Papuzińskiej.

  8. Agna Says:

    Mam ochotę na tę książkę, nie wiem czemu. Moje czarownice to: Anaid z trylogii „Wojny czarownic”. Nie da się pominąć Hermiony z serii o Harrym Potterze a także Elfaby z „Wicked”. Jednak pierwszą czarownicą z jaką miałam stycznosć to Jaga z „Kajko i Kokosz” -wiem, że komiks, ale sentyment ogromny.

  9. Balianna Says:

    Co do pożegnania z Afryką- mają sklep internetowy!! juuupiii!!!

  10. Kinga Says:

    To może i ja spróbuję🙂
    by się nie powtórzyć:
    1. C.S. Lewis- „Lew, czarownica i stara szafa” – a w niej Biała Czarownica
    2. Michalak Katarzyna – „Poczekajka”, / „Zachcianek” – tytułowa bohaterka – Patrycja
    pozdrawiam🙂

  11. Sara Says:

    o jezu…:P Z Pottera: Fleur Delacour i Cho Chang

  12. toska1982 Says:

    Jagoda – Zofia Staniszewska „Czarownica z Radosnej”
    profesor Mc Gonagall – „Harry Potter”
    Tym samym zgłaszam chęć udziału w losowaniu🙂

  13. kaś Says:

    Czarodziejka z Florencji z książki o tym samym tytule, którą napisał Salman Rushdie oraz Sonea z Gildii Magów Trudi Canavan… może być?

  14. karto_flana Says:

    Cos wymsle, choc na razie mi pryzchodzi do glowy jedynie Czarodziejka z Ksiezyca😉 Yenefer z Ksiazek Sapkowskiego. No i czarodziejka z Kopciuszka, czy tez dobra wrozka🙂 Zalapie sie?

  15. AjEmPiekuo Says:

    Luna Lovegood z Harry’ego Pottera – czarodziejka na bank.😀 Oraz Sonea z Trylogii Czarnego Maga, która, dodam jeszcze, jest moją ulubioną trylogią.😉

  16. Edith Says:

    dobra, ja odpuszczam swoje miejsce🙂 wygrałam już książkę u Clivery😉


Skomentuj

