Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

„Król z żelaza” – Maurice Druon + LOSOWANIE Październik 25, 2010

Filed under: Przeczytane — Lilithin @ 13:04
Tags:

Książkę otrzymałam od wydawnictwa Otwarte i przekażę ją chętnej osobie. Na zgłoszenia czekam do czwartku, losowanie tego samego dnia w godzinach wieczornych🙂

Książka z pewnością spodoba się miłośnikom powieści historycznych lub chociażby osobom zainteresowanym historią Francji. Ja, niestety, nie należę ani do jednych, ani do drugich. Obiektywnie trzeba przyznać, że autor zna się na rzeczy i posiada dużą wiedzę na temat, o którym pisze. Akcja płynie wartko i czyta się szybko. Jest też kilka cennych uwag o roli króla, który to musi wyrzec się własnego szczęścia i całkowicie poświęcić się swym poddanym i dobru państwa.

„Król z żelaza” przypomniał mi jednak, dlaczego przed kilku laty, wbrew początkowym postanowieniom, zrezygnowałam ze zdawania historii na egzaminie maturalnym. Wszelkie intrygi, próby zaszkodzenia jednym, wspieranie innych, zmiany frakcji i przyjaciół, wyrachowanie – najzwyczajniej w świecie mnie nudziły. Książka opisuje jednak tylko maleńki wycinek historii, więc przebrnęłam przez nią w miarę bezboleśnie.

Podsumowując, dobra pozycja dla osób zainteresowanych historią. Jeśli ktoś nie czytuje powieści historycznych, a chciałby się przekonać do tego typu literatury, „Król z żelaza” może nie być najlepszym wyborem.

 

30 Responses to “„Król z żelaza” – Maurice Druon + LOSOWANIE”

  1. Iza Says:

    Nie widzę lasu rąk, więc zgłoszę się jako pierwsza:). Druona czytywałam w liceum, więc chętnie odświeżę znajomość.

  2. Beatrix Says:

    Chętnie się zgłoszę, powieści historycznych prawie nie znam, ale chciałabym coś przeczytać.

  3. szamanka30 Says:

    Świetna książka, wspaniała seria . Druon ma doskonaly styl, potrafi wiąganac czytlenia w stworzony przez siebie świat. Ty wiesz, że to mój konik. Zawsze kochałam historię i ksiażki historyczne:)

  4. ultramaryna Says:

    Zamówiłam i dzisiaj właśnie przyszła😉 Tak więc na losowanie się nie piszę.

  5. Edith Says:

    zgłaszam się🙂 od dawna mam na nią ochotę🙂

  6. Elina Says:

    Mówią , że do trzech razy sztuka.

    Niech będzie ten trzeci.

    Zgłaszam się, bo strasznie chciałabym mieć tą książkę😉

  7. hiliko Says:

    Zgłoszę się z przyjemnością :))

  8. Lenalee Says:

    Ja również się zgłaszam.😉

  9. enga Says:

    Ja, ja, ja! Może w końcu tutaj mi się uda? Jakoś nie mam szczęścia do tej książki:/

  10. kasjeusz Says:

    Jako miłośniczka książek historycznych – zgłaszam się!😉

  11. kala Says:

    Zgłaszam się i ja🙂

  12. izusr Says:

    Ja też się zgłaszam, może tu u Ciebie mi się uda😉

  13. Alina Says:

    Zgłaszam się, bardzo zgłaszam!

  14. pannajemiola Says:

    to ja może też się zgłoszę…? tak, tak, zgłaszam się🙂

  15. gwozdzik Says:

    zgłaszam się! historia Francji- jak najchętniej:)

  16. Maleństwo Says:

    Ja poproszę baaardzo!!!

  17. malineczka74 Says:

    Zgłaszam się i ja – może szczęście mi dopisze ?

  18. Hm… Nigdy nie brałam udziału w żadnym losowaniu. Co mi szkodzi? Pewnie i tak nie będę miała szczęścia😉 A więc proszę mnie wliczyć; lubię historię i intrygi – pozwalają rozwinąć skrzydła wyobraźni🙂

    Pozdrawiam serdecznie🙂

  19. Naikari Says:

    Zgłaszam się.🙂 Cóż, spróbować nie zaszkodzi… xD

  20. kasia.eire Says:

    Ja, ja, ja!!!! Od zawsze chciałam miec tę serię. Kto wie, może raz mi się uda?

  21. Kinga Says:

    I ja się zgłaszam🙂

    już czwarty raz się na nią zgłaszam. A mówią, że do trzech razy sztuka. Mam nadzieję, że nie !🙂

  22. milvanna Says:

    Zgłoszę się i ja:)

  23. Mam tylko pytanie: skąd wiesz, że się zna, sprawdzałeś informacje z książki?🙂

  24. ach i oczywiście zgłaszam się🙂 jako studentka historii


Skomentuj

