Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Stosik niespodziankowy Maj 3, 2011

Filed under: Stosiki — Lilithin @ 14:26

Pewien czas temu przyszły do mnie niespodziewanie 2 przesyłki, a w nich… książki. Dwie pierwsze od góry sprezentowała mi Moni – dziękuję bardzo 🙂 Tytuły znane to już z blogów, więc przedstawiać ich nie trzeba.

Za pozostałe książki dziękuję M. – to chyba była niespodzianka roku. Narnię chyba również wszyscy znają. Następnie jest ceniona przeze mnie Angela Carter, James Manlow i jego debiut „Attraction”, którego bohaterem i narratorem jest Jack, opowiadający o swoim życiu na dzień przed aresztowaniem w Paryżu. Jest też ciekawie zapowiadający się kryminał retro „The Interpretation of Murder”, któreg bohaterem jest Freud. „Electric Michelangelo”, wbrew początkowym przewidywaniom jest nie o renesansowym malarzu, ale o tatuażyście. Powieść znalazła się na tzw. krótkiej liście książek nominowanych do Bookera w 2004 r.  Paula Theroux chyba nikomu przedstawiać nie trzeba, jego „Dark Star Safari” zbiera bardzo pozytywne recenzje, ostatnio czytałam o nim u Chihiro. Za „Small Island” Andrea Levy zdobyła Orange Prize for Fiction, Whitbread Book of the Year oraz Commonwealth Writers’ Prize, więc oczekiwania są wysokie. Jasper Fforde, którego wręcz ubóstwiam cieszy mnie niezmiernie. „First Among Sequels” to (póki co) przedostatnia część przygód detektywa literackiego, Thursday Next. „Be Near Me” to opowieść osadzona w Szkocji, polecam ciekawą recenzję Hilary Mantel. „To Travel Hopefully” Christophera Rusha to historia autora o próbie odnalezienia sensu życia po śmierci żony zmarłej na raka.

 

14 Responses to “Stosik niespodziankowy”

  1. nutta Says:

    Zgrabnie uformowany stos:)
    Miłej lektury.

  2. Lirael Says:

    Najbardziej zazdroszczę „Dark Star Safari” !

  3. Queen of the Grubs Says:

    Moją uwagę przykuł oczywiście The Interpretation of Murder. ^_^

  4. szamanka30 Says:

    Gratuluję,życzę przyjemnej , ciekawej lektury.Chętnie bym przynajmniej przejrzała retro kryminał czy powieść osadzoną w Szkocji, ale …po polsku.

  5. szamanka30 Says:

    Przed chwilą pisałąm komentarz i nie mam pojęcia, gdzie sie podział 😦 Gratuluje i zyczę wielkiej przyjemnosci czytania . ja bym chciałą pzrynajmniej przejrzeć kryminał retro i powiesć osadzoną w Szkocji , ale …po polsku:)

  6. Lilithin Says:

    Nutto, dziękuję 🙂

    Lirael, sama nie mogę doczekać się lektury, choć Afryka to nie do końca moje klimaty.

    Queen of the Grubs, każdy znajdzie coś dla siebie 😉

    Bazyl, może czas założyć jakąś grupę żądającą od Znaku wydania dalszych części?

    Szamanko, komentarz znalazł się w spamie, nie wiem dlaczego. Zanim go zaakceptowałam, pojawił się Twój drugi 😉 Pozostaje mieć nadzieję, że wydawnictwa zainteresują się tymi tytułami.

  7. soulmate Says:

    Wieeeeeeeeeelki! 🙂 Zazdroszczę Narnii 🙂

  8. miqaisonfire Says:

    Jak powiem, że totalnie Ci zazdroszczę Twojego stosiku niespodziankowego, to będzie to zbyt oklepane :D?
    Pozdrawiam 🙂

  9. elwika Says:

    Ciekawe lektury! 😉

    Przyjemności przy czytaniu życzę… 😉

  10. jak się na to przyjemnie patrzy, achh 😀 czekam na recenzje!

  11. milvanna Says:

    Ale zazdroszczę Ci Lewisa!Marzy mi się Narnia już od jakiegoś czasu:)

  12. Chihiro Says:

    Bardzo jestem ciekawa, jak Ci się „Dark Star Safari” spodoba, choć ta książka chyba nie może nikogo zawieść…

  13. Kinga Says:

    Small Island and Magic Toyshop obydwie świetne!

    Czekam na recenzje 🙂


Skomentuj

