Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Powrót z Indii Czerwiec 6, 2012

Filed under: Indie,Off topic — Lilithin @ 13:06

Wróciłam. Chodzę po ulicach, które znam całe życie, a czuję się, jakbym miała być gdzie indziej. Słucham, co się wydarzyło przez rok w życiu znajomych, ale dociera to do mnie jak przez szybę. Patrzę na regały  książkami, myślę, które to jeszcze w Indiach planowałam przeczytać, ale nawet nie chce mi się wziąć ich do ręki.

„Nienawidzę Indii i uwielbiam Indie. Nie na zmianę, lecz równocześnie. Ten uwodzicielski, irytujący kraj uczy, że można pomyśleć dwie sprzecznie myśli na raz – i co najważniejsze – nie eksploduje przy tym głowa.”

(Eric Weiner, „Geografia szczęścia”)

 Choć sama książka Weinera nie odmieniła mojego życia (o tym innym razem), ale to jedno z najtrafniejszych zdań o Indiach, jakie przeczytałam. Chciałam zostać i wrócić, bo życie tam jest z jednej strony łatwiejsze, a z drugiej strony bardziej skomplikowane.

Teraz muszę się aklimatyzować na nowo do tego, co dobrze niby znam.

 

16 Responses to “Powrót z Indii”

  1. monilibri Says:

    Witaj!
    A pomyśleć, że niedawno wszystko działo się w drugą stronę. Odnalezienia i przejrzystości szyb!!!

  2. AskaG Says:

    wow, az trudno uwierzyc, ze juz wybylas!!!!!!!!

  3. Chihiro Says:

    Nic już nie będzie takie same. Odkryłaś siebie na nowo, poznałaś się lepiej (niby wszędzie można poznać siebie lepiej, ale Indie są szczególnie pod tym względem, nie sądzisz?) i świat wokół Ciebie też postrzegasz już inaczej.
    Tak, Indie są „krajem pełnym kontrastów” (jak głosi każdy przewodnik) i te kontrasty istnieją jednocześnie.
    Przyjemnej aklimatyzacji!

    • Lilithin Says:

      Zgadzam się, jest coś takiego w Indiach, co pozwala na poznanie siebie z zupełnie innej strony. Nie był to mój pierwszy wyjazd na tak długo (choć pierwsz do tak dalekiego kraju), ale dał mi wiele więcej niż kilka ostatnich lat.

  4. Eireann Says:

    Witaj z powrotem 🙂

  5. padma Says:

    Szybko zleciało, a teraz będziesz tęsknić… Ale dobrze Cię tu widzieć!:)

  6. nutta Says:

    Miło Cię widzieć na naszym kontynencie:)

  7. szamanka30 Says:

    Witaj!!!Szybkiej i bezbolesnej aklimatyzacji, powrotu do naszej rzeczywistości. Serdeczności:)

  8. grendella Says:

    Witaj z powrotem 🙂 Będziesz się z nami dzielić wrażeniami z aklimatyzacji powrotnej ?

  9. joly_fh Says:

    No to witamy w Polsce. W samą porę na Euro 2012 ;))

  10. buksy Says:

    Czyli czas się znowu przyzwyczajać. A może tez i pomyśleć dokąd teraz ?

  11. Lilithin Says:

    Dziękuję wszystkim za ciepłe przyjęcie 🙂

  12. Ona i Ona Says:

    taki powrót potrzebuje aklimatyzacji; nie wróciłaś przecież z Europy:)
    czytam „Lalki w ogniu” Pauliny Wilk i cały czas jestem zadziwiona Indiami, czasami rozczarowana, ale dlatego, że ja mam wizję, a wizja zazwyczaj odbiega od rzeczywistości;
    byłaś tam, więc wiesz, jak jest i trochę ci tego zazdroszczę:)
    witaj z powrotem:)
    kultur-alnie


Skomentuj

