Czytatnik

"To już wasza sprawa, na co trwonicie czas i pieniądze. Ja sobie poczytam, bo życie jest krótkie."

Podsumowanie roku Styczeń 13, 2013

Filed under: Off topic — Lilithin @ 22:07

Gdzie się nie rozejrzę, tam podsumowania roku. Nie tylko czytelnicze. Z wpisów na blogu tego nie widać, ale był to udany rok. Zarówno czytelniczo, jak i prywatnie. Do czerwca byłam w Indiach, przetrwałam zimę bez ogrzewania i potworne lato bez klimatyzatora😉 Wiele wpisów o Indiach wciąż czeka, aby je przelać z papieru na bloga. Przez dobrych kilka tygodni po powrocie nie byłam w stanie nawet słuchać indyjskiej muzyki bez obficie płynących łez, a co dopiero zebrać się do napisania o indyjskim weselu czy pracy w szkole. Kiedy pogodziłam się z powrotem, na pisanie zabrakło już czasu.

Sporadyczna obecność na blogu na szczęście nie świadczy o zaprzestaniu czytania. Czytam! Zeszły rok zamknęłam z wynikiem 44 książek. I jestem zadowolona. Znam siebie, swoje czytelnicze nawyki i tempo czytania. Wolę czytać mniej, ale mieć pewność, że czytam ze zrozumieniem i mieć czas na refleksję, a nie bezmyślnie pożerać książki, czym niechybnie skończyłyby się u mnie próby przeczytania 200 książek w ciągu roku.

Z tych 44 tytułów na blogu wspomniałam jedynie o 24. Nie znaczy to, że książki nieobecne na blogu niewarte są rozmawiania o nich, bo znajduje się wśród nich zdecydowany numer 1 w kategorii non-fiction, czyli „Mumbaj. Maximum City” Suketu Mehty. Na wyróżnienie zasługuje też „Czytając Lolitę w Teheranie” Azar Nafisi i „Miedzanka” Filipa Springera. Jeśli chodzi o powieści, to  Susan Abulhawa i jej „Wiatr z północy” wciąż nie dają o sobie zapomnieć. Świetne były też „Wypalone cienie” Kamili Shamsie i „The Age of Orphans” Laleh Khadivi.

Wspanialego roku 2013 i samych udanych lektur! A sobie życzę więcej czasu i częstszej obecności w blogowym świecie🙂

 

7 Responses to “Podsumowanie roku”

  1. grendella Says:

    Również nie stawiam na ilość lecz jakość czytania, bo nawet gdy czytam lekturę lekką i popularną, lubię pomyśleć, o czym tak naprawdę czytam, poszukać skojarzeń, podobieństw czy różnic w stosunku do innych lektur. Nie jesteś sama😉

  2. Krzysztof Says:

    Litinko,
    to ja może mimo wszystko życzę czasu przede wszystkim na czytanie🙂 Liczeniem niech się zajmą finanśiści😉

  3. 4youu Says:

    Nic darowane, wszystko pożyczone mówiła Szymborska. To ad vocem motta. Życzę Ci Czasu na ten Nowy Rok, tego nigdy nie za wiele!

  4. W moim podsumowaniu na sto procent znalazłoby sie całe uniwersum Metro 2033. Dla mnie genialna książka jak i cała seria


Skomentuj

